עמוד הבית » ווב 3.0

ווב 3.0

מבוא:  ווב 3.0

Web 3.0 הוא הגרסה הגדולה השלישית של ה-World Wide Web, בעקבות Web 1.0 ו-Web 2.0. המונח נטבע על ידי טים ברנרס-לי ב-2009 כדי לתאר חזון לאבולוציה העתידית של פיתוח אתרים.

Web 3.0 הוא אינטרנט עתידי בעל תכונות ופונקציונליות חדשות, כולל אך לא מוגבל ל:

1) שליטת משתמש בנתונים

2) אינטראקציה ישירה עם אנשים ומכונות

3) מערכות מאובטחות לעסקאות מקוונות

4) איכות שירות משופרת (QoS)

Web 3.0 הוא הדור הבא של האינטרנט, שהוא אינטרנט מבוזר שבו למשתמשים יש יותר שליטה ובעלות על הנתונים שלהם.

Web 3.0 הוא הדור הבא של האינטרנט ויש לו הרבה מה להציע. זהו רשת מבוזרת שבה למשתמשים יש יותר שליטה ובעלות על הנתונים שלהם, למשל כשמדובר בפרטיות. פרטיות היא הדאגה העיקרית של Web 3.0 מכיוון שבעולם החדש הזה, משתמשים נמצאים לא רק בסיכון מהאקרים אלא גם מממשלות שאולי ירצו לפקח על פעילותם או אפילו לצנזר אותן.

מה זה ווב 3.0?

Web 3.0 הוא הדור הבא של האינטרנט. זה יהיה מבוזר, כלומר לא יהיה לו שרת מרכזי כמו שיש לרשת של היום. במקום זאת, היא תשתמש ברשתות עמית לעמית ובהצפנה כדי לאחסן נתונים בצורה שלא ניתן לשלוט בה על ידי אף צד אחד.

ווב 3.0 נקרא גם "הרשת הסמנטית", מכיוון שהוא ישתמש בנתונים כדי להבין על מה מדובר בתוכן וכיצד הוא קשור לתוכן אחר באינטרנט.הוא  יהיה גם אינטראקטיבי יותר, ויאפשר למשתמשים לשלוט בחוויה שלהם ולשתף מידע זה עם זה בדרכים חדשות שעוד לא חשבנו עליהן!

ווב 3.0 הוא הדור הבא של האינטרנט לו חיכינו. זוהי רשת מחוברת של מכשירים, לרבות סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ניידים ומכשירים אחרים המחוברים זה לזה ומשתפים מידע.

המונח Web 3.0 נטבע לראשונה על ידי טים ברנרס-לי בשנת 2009. הוא ראה בעיני רוחו רשת עם יותר אינטראקטיביות ומעורבות משתמשים ממה שאנו רואים כיום עם Web 2.0 (הרשת הנוכחית).

 

ווב 3.0

Web 3.0 וטכנולוגיית בלוקצ'יין – העתיד כבר כאן

ווב 3.0 הוא הדור הבא של האינטרנט. זוהי רשת מבוזרת, עמית לעמית, המופעלת על ידי טכנולוגיית בלוקצ'יין.

Web 3.0 יאפשר לאנשים להחזיק בנתונים שלהם ולהשתמש בהם כרצונם. אתה יכול אפילו לייצר רווח מהנתונים שלך על ידי מכירתם לחברה שצריכה אותם למטרות מחקר או כדי לשפר את המוצרים והשירותים שלהם. טכנולוגיית הבלוקצ'יין אחראית גם להפיכת העסקאות לזולות ומהירות מאי פעם, מה שישפיע על הכלכלה שלנו בעתיד הקרוב.

Web 3.0 הוא השלב הבא של האינטרנט. זה העתיד של האינטרנט, וטכנולוגיית הבלוקצ'יין היא חלק מהותי ממנו.

לטכנולוגיית הבלוקצ'יין יש הרבה מה להציע לתעשיות מסוימות, כמו בריאות, פיננסים וביטוח, נדל"ן, ניהול שרשרת אספקה וכו'.

הבלוקצ'יין הוא מסד נתונים מבוזר המתעד עסקאות בלוקים המקושרים יחד עם קריפטוגרפיה. זוהי דרך חדשה לאחסן נתונים – ללא כל שליטה מרכזית או נקודת כשל אחת.

פלטפורמות ובראזרים ווב3.0 


ווב 3.0 הוא השלב הבא באבולוציה של האינטרנט. זוהי רשת מבוזרת שתהיה מאובטחת יותר, פרטית יותר ופתוחה יותר מזו הנוכחית.

דפדפן Web3 הוא דפדפן עבור Web 3.0 המציע למשתמשים דרך חדשה ליצור אינטראקציה עם אתרים ויישומים במחשבים ובמכשירים הניידים שלהם. יש לו ארנק משולב לתשלומים, מערכת אחסון נתונים משולבת ומערכת זהות דיגיטלית משולבת.

יש לו גם רשת peer-to-peer מובנית למהירויות גלישה מהירות יותר, מה שאומר שהוא לא מסתמך על צדדים שלישיים שיגישו תוכן – חוסך זמן וכסף למשתמשים וגם לחברות שמפתחות אפליקציות Web 3.

Web3 הוא כינוי לדור השלישי של האינטרנט. זוהי רשת שאנו יכולים לשלוט בה, ויש לה תכונות חדשות שאינן אפשריות ברשת הנוכחית.

ווב 3.0 עומד לשנות את אופן השימוש באינטרנט כפי שאנו מכירים אותו. הגרסה החדשה של האינטרנט תהיה מבוזרת, פתוחה ומאובטחת יותר מאי פעם. המשמעות היא שלמשתמשים תהיה שליטה רבה יותר על הנתונים שלהם, אשר לא יאוחסנו עוד בשרתים או בבסיסי נתונים מרכזיים.

העתיד של Web 3.0 כולל תכונות חדשות רבות שאינן אפשריות באינטרנט הנוכחי. לדוגמה, משתמשים יוכלו ליצור מאגרי מידע אישיים משלהם עם כלים כמו Datawallet או GraphiteDB ולשתף את מאגרי הנתונים הללו עם יישומים שהם סומכים עליהם – כמו פייסבוק או גוגל – מבלי לתת להם גישה לכל הפרופיל שלהם או לכל מידע פרטי אחר שהם עשויים לא רוצה שתהיה להם גישה (זה נקרא גילוי סלקטיבי).

ווב 3.0